Category Archives: Bernard Dewulf

‘Context is alles’, maar alles heeft een prijs

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , , , op .

Op 4 februari organiseerden Stima en Bloovi hun Trendsnight. Eén trend pik ik er hier uit. We zijn aanbeland in ‘the Age of Context’ zegt Wijs-CEO Bart De Waele. Kort samengevat: ‘door context toe te voegen aan je marketingboodschap evolueert die van spam, naar reclame naar informatie.’ Bedrijven willen dus onze locatie, wensen en gevoelens kennen. Bernard Dewulf denkt er het zijne van.

Reclame voor pampers

Bart De Waele: “Stel, ik wil een auto kopen. Zit mijn brievenbus op dat moment vol met reclame voor pampers, dan gaat die rechtstreeks de vuilnisbak in. Maar stuur je mij op dat moment folders over auto’s, dan kruip ik ermee op de zetel en ben ik er een hele avond zoet mee.” Je boodschap, en het moment waarop ze de consument bereikt, moet m.a.w. afgestemd zijn op zijn context: de plaats waar hij zich bevindt, de dingen waarnaar hij op zoek is, zijn gemoedstoestand,…