← Ga terug


Hoe een communicatieplan Movemint in beweging bracht

Dit bericht werd geplaatst door in op .

Oorspronkelijk organiseerde Teamadventure sportdagen en -kampen voor kinderen, maar al gauw kwamen daar ook teambuildings voor volwassenen bij. De kruisbestuiving tussen speelse avonturen voor de jeugd en pittige uitdagingen voor bedrijven staat garant  voor een bijzonder creatieve aanpak en fun voor jong en oud. Alleen qua communicatie werkte de mix minder goed. Dus was het tijd voor een volgende ‘move’ en een strak communicatieplan.

Bij kinderen en hun ouders in Deinze en omstreken is Teamadventure een begrip: menig kind heeft nog een T-shirt met het logo van het bedrijf in de kast liggen als herinnering aan een onvergetelijk sportkamp. De zorgvuldig opgebouwde reputatie en veel mond-aan-mondreclame leggen Teamadventure geen windeieren. Maar de tweede pijler van hun organisatie, namelijk teambuilding voor bedrijven, kon tot voor kort niet maximaal meesurfen op het succes van de kinderactiviteiten. En daar wilden de zaakvoerders Daan Boydens en Valérie Torck via Mindsetting graag verandering in brengen.

Duidelijke positionering en communicatieplan

Potentiële bedrijvenklanten associeerden Teamadventure te vaak met activiteiten voor kinderen, bleek uit diepte-interviews. Online zoekopdrachten op Teamadventure leverden ook steevast beelden op van spelende kinderen. Erg verwarrend allemaal voor bedrijven op zoek naar een leuke volwassenenactiviteit. De conclusie van de analyse luidde dan ook dat de teambuilding een duidelijker positionering nodig had tegenover de kinderactiviteiten en een specifieke communicatieaanpak op maat van bedrijvenklanten.

Het roer drastisch om

logo visual identity MovemintAl snel was duidelijk dat de naam Teamadventure geen twee ladingen kon blijven dekken. Het zou de communicatie over de kidskampen enerzijds en de bedrijfsevents anderzijds alleen maar complex en tijdrovend maken. Voor klanten zou het bovendien nooit helemaal duidelijk zijn wat het bedrijf precies te bieden heeft. Daarom werd voor de teambuildingactiviteiten resoluut afstand gedaan van de naam Teamadventure en ging de organisatie via een brainstorm op zoek naar een nieuwe merknaam. Movemint zag het levenslicht.

Ook de visuele identiteit en de tone of voice werden zakelijker, om het doelpubliek beter aan te spreken. Daarbij verloren we echter de oorspronkelijke waarden niet uit het oog, want net als Teamadventure staat ook zusterbedrijf Movemint voor fun, creativiteit en teamspirit.

Concrete communicatie

De duidelijke positionering en de nieuwe communicatie-aanpak vertaalden zich concreet in een een nieuw logo, een strakke website en een apart Facebook-, LinkedIn- en Twitterkanaal.

“Sinds onze nieuwe communicatiemiddelen in stelling zijn, merken we een verschil met vorige jaren. Na de zomer zullen we het krachtige promotionele werkinstrument dat we nu hebben, ten volle gaan benutten.”

Daan Boydens

Wilt u ook een heldere en gestroomlijnde communicatie-aanpak voor uw bedrijf? Laat ons dan even rond de tafel zitten: 0476/93 29 13info@mindsetting.be

The following two tabs change content below.

Veerle

Met meer dan een decennium redactionele ervaring mag Veerle zich ondertussen een ervaren rot in het vak noemen. Ze voelt uw boodschap perfect aan en vertaalt ze in een pakkende tekst.

Latest posts by Veerle (see all)

Laat een bericht achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *