← Ga terug


IKEA-fans zetten catalogus online via Instagram

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , , op .

IKEA Noorwegen bedacht een creatieve manier om zijn catalogus online te zetten. Via Facebook en Instagram riep het bedrijf mensen op om hun favoriete product uit de papieren catalogus te fotograferen en op Instagram te posten met de hashtag #IKEAKATALOGEN en de naam van het product. Elke week won iemand het product dat hij fotografeerde. Op vier weken was de klus geklaard en stond de hele IKEA-catalogus online.

Co-creatie via Instagram

Door deze co-creatieactie ontstond een heel nieuwe beleving rond de papieren catalogus en groeide de merkbetrokkenheid van de IKEA-consumenten. Het aantal Instagram-fans steeg gevoelig tot bijna 12.000.

Dit filmje toont hoe het in z’n werk ging:

Populair social media platform

Instagram is een gratis app waarmee je foto’s kunt bewerken en sharen. Het platform werd ondertussen overgenomen door Facebook en is immens populair. En dat is niet verwonderlijk in een tijd waarin beelden heel belangrijk zijn en iedereen met een smartphone een potentiële fotograaf wordt. Op Instagram vormen zich spontaan community’s, die instagrammen rond bepaalde onderwerpen. #InstagramNYC is bijvoorbeeld een populaire groep van mensen die het dagelijkse leven in de Big Apple in beeld brengen.

Ook bedrijven als Starbucks Coffee en KLM ontdekten de populariteit van Instagram en schakelen het medium op een eenvoudige manier in in hun marketingmix.

Tip: heb je Instagram nog niet op je smartphone staan? Via webstagram.com kan je alvast een kijkje nemen.

 

 

The following two tabs change content below.

Veerle

Met meer dan een decennium redactionele ervaring mag Veerle zich ondertussen een ervaren rot in het vak noemen. Ze voelt uw boodschap perfect aan en vertaalt ze in een pakkende tekst.

Latest posts by Veerle (see all)

Laat een bericht achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *