Neen, Mindsetting heeft de website niet gemaakt. En neen, ook de blog is niet van onze hand (had gekund, want wij zouden – denk ik – op dezelfde golflengte zitten).Toch wil ik hier graag de online présence van Advieskantoor Kockaerts prijzen. Omdat een bloggende verzekeringsmakelaar, met een frisse en overzichtelijke website bovendien, nog altijd eerder uitzondering dan regel is.
Social media
Het was op LinkedIn dat de blogberichten van André Kockaerts me voor het eerst opvielen. Want dat heeft deze makelaar goed begrepen: je kan wel bloggen, maar je moet er ook voor zorgen dat iemand je teksten leest. En dan zijn social media ideaal om een publiek op te bouwen.
Blog
De teksten op de blog hebben allemaal met verzekeringsadvies te maken, maar de invalshoek is soms verrassend en altijd persoonlijk en authentiek. De auteur vertelt vanuit zijn ervaring. Verzekeringsjargon valt nauwelijks te bespeuren en de teksten zijn aantrekkelijk.
Website
Ook de website van van Advieskantoor Kockaerts geldt als een van de betere in zijn soort: overzichtelijk, helder en responsive. De klant kan er (via een Portima-toepassing) zelf zijn dossier raadplegen, ook op smartphone.
Geen schrik
Dit is duidelijk een makelaar die geen schrik heeft van de ‘digitale’ consument. Laatstgenoemde zoekt nu eenmaal steeds vaker online zijn informatie over verzekeringen bijeen. André Kockaerts zorgt ervoor dat hij op een goede, coherente manier op het internet aanwezig is, dat de consument hem daar vindt én ervan overtuigd raakt dat persoonlijk advies van een makelaar echt een meerwaarde heeft.
Chapeau, doe zo voort!
Website: www.kockaerts.be
Blog: www.verzekeringscoach.be
Veerle
Latest posts by Veerle (see all)
- Handleiding schrijven - 16/03/2017