Category Archives: M-concepts

Content marketing: hoe doe je dat?

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , op .

Content marketing is het nieuwe codewoord. Een traditionele advertentie in de streekkrant of een reclamefilmpje op tv hebben immers steeds minder effect op de consument. En dus moet je als bedrijf alternatieven aanboren zoals content marketing. Daarbij creëer je waardevolle informatie voor je prospects en klanten. Maar hoe doe je dat als (klein) bedrijf?

Wat is content marketing

Het Content Marketing Institute omschrijft content marketing als een marketingtechniek die erin bestaat om waardevolle, relevante en samenhangende content te creëren en te verspreiden en zo een bepaald publiek aan te trekken en het tot een winstgevende actie aan te zetten.

Content voor event

Dit bericht werd geplaatst door in , en getagd met , , , , , op .

Een hele rits sprekers en een belangrijke boodschap over een brand switch en corporate identity… Hoe organiseer je met deze ingrediënten een boeiend event; een mix van sterke content en leuk entertainment?

Dat was de vraag waarmee Inter Partner Assistance een tijd geleden bij Mindsetting aanklopte. Het bedrijf wou samen met de medewerkers de brand switch naar AXA Assistance op gepaste wijze vieren.

Oproep: meer ceo’s op Twitter!

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , , op .

‘Slechts 16% van de ceo’s is aanwezig op social media’. Dat blijkt uit een rondvraag van IBM bij 1.709 ceo’s wereldwijd. Verrassend vinden wij dit cijfer niet: bijna dagelijks vertellen managers ons: ‘Facebook en Twitter, da’s niet voor mij’. Nochtans…

Het IBM-onderzoek beweert dat een bedrijf met een ‘asociaal’ management – een management dat social media negeert of weert – op termijn aan concurrentiekracht verliest. Moderne organisaties spelen flexibel en creatief in op signalen van klanten en werknemers, waardoor ze vernieuwend voor de dag komen. Dat vereist openheid, persoonlijk initiatief en samenwerking en social media zijn ideale platformen om die transparantie en cocreatie te faciliteren. Maar als de ceo en zijn management er eerder huiverachtig tegenover staan, zet dit een rem op het volwaardige gebruik van social media binnen het bedrijf.

Hoe starten met content marketing?

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , op .

Content marketing is het nieuwe codewoord. Want een traditionele advertentie in de streekkrant en een reclamefilmpje op tv hebben steeds minder effect op de consument. En dus moet elk bedrijf aan de slag: relevante verhalen vertellen, waardevolle informatie creëren,… Allemaal goed en wel, maar hoe doe je dat als (klein) bedrijf?

Wat is content marketing?

Het Content Marketing Institute omschrijft content marketing als een marketingtechniek die erin bestaat om waardevolle, relevante en samenhangende content te creëren en te verspreiden en zo een bepaald publiek aan te trekken en hen tot een winstgevende actie aan te zetten.

IKEA-fans zetten catalogus online via Instagram

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , , op .

IKEA Noorwegen bedacht een creatieve manier om zijn catalogus online te zetten. Via Facebook en Instagram riep het bedrijf mensen op om hun favoriete product uit de papieren catalogus te fotograferen en op Instagram te posten met de hashtag #IKEAKATALOGEN en de naam van het product. Elke week won iemand het product dat hij fotografeerde. Op vier weken was de klus geklaard en stond de hele IKEA-catalogus online.

Co-creatie via Instagram

Door deze co-creatieactie ontstond een heel nieuwe beleving rond de papieren catalogus en groeide de merkbetrokkenheid van de IKEA-consumenten. Het aantal Instagram-fans steeg gevoelig tot bijna 12.000.