Category Archives: M-online

Doe-het-zelf op social media

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , , , , op .

Af en toe kom je ze tegen: kleine bedrijven die via social media spontaan, goed en succesvol communiceren. En al spreekt het tegen onze winkel: zo’n doe-het-zelf communicatie vinden wij leuk om te zien. Meer zelfs, grote bedrijven kunnen er nog wat van leren. Lees hier wat precies…

Meestal leggen we samen met onze klanten een social media-communicatietraject van jaren af. Maar af en toe is er eentje bij die aan een zetje genoeg heeft om daarna de communicatie op social media zelf in handen te nemen. In kleine bedrijven gebeurt dat vaak uit noodzaak, omdat de middelen nu eenmaal beperkt zijn. Maar de resultaten zijn soms verrassend goed.

Blog jij al via LinkedIn?

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , , op .

Naast korte updates kan je nu op LinkedIn eveneens lange berichten posten. Ook mensen buiten je netwerk krijgen die artikels te zien. Bovendien verdwijnen je posts niet zomaar in je tijdlijn, maar komen ze netjes in je persoonlijke profiel te staan. Het is een beetje zoals bloggen, maar dan meteen voor een groot publiek. Lees hier meer over de voor- en nadelen van de long-form posts op LinkedIn.

Tot voor kort konden alleen zogenoemde influencers langere berichten (of long-form posts) publiceren op LinkedIn. Maar geleidelijk aan stelt het sociaalnetwerk deze tool ter beschikking van alle personen met een LinkedIn-account. Als je een potloodje in je statusupdate-veld ziet verschijnen, is het zo ver en kan ook jij via goedgeschreven artikels je expertise tonen.

Waarom e-mail marketing succesvol blijft

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , op .

Tussen al het social media geweld en ondanks spam houden commerciële e-mails goed stand. Meer zelfs: bedrijven vinden dat e-mail marketing nog steeds een betere ROI oplevert dan bijvoorbeeld social media of offline marketing. En eigenlijk is dat helemaal niet zo verwonderlijk…

Het eerste wat mensen doen op het werk (of zelfs ‘s morgens thuis via hun smartphone): hun mails checken.

Makelaar met digitale présence

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , , , , , , op .

Neen, Mindsetting heeft de website niet gemaakt. En neen, ook de blog is niet van onze hand (had gekund, want wij zouden – denk ik – op dezelfde golflengte zitten).Toch wil ik hier graag de online présence van Advieskantoor Kockaerts prijzen. Omdat een bloggende verzekeringsmakelaar, met een frisse en overzichtelijke website bovendien, nog altijd eerder uitzondering dan regel is.

Social media

Het was op LinkedIn dat de blogberichten van André Kockaerts me voor het eerst opvielen. Want dat heeft deze makelaar goed begrepen: je kan wel bloggen, maar je moet er ook voor zorgen dat iemand je teksten leest. En dan zijn social media ideaal om een publiek op te bouwen.

‘Context is alles’, maar alles heeft een prijs

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , , , op .

Op 4 februari organiseerden Stima en Bloovi hun Trendsnight. Eén trend pik ik er hier uit. We zijn aanbeland in ‘the Age of Context’ zegt Wijs-CEO Bart De Waele. Kort samengevat: ‘door context toe te voegen aan je marketingboodschap evolueert die van spam, naar reclame naar informatie.’ Bedrijven willen dus onze locatie, wensen en gevoelens kennen. Bernard Dewulf denkt er het zijne van.

Reclame voor pampers

Bart De Waele: “Stel, ik wil een auto kopen. Zit mijn brievenbus op dat moment vol met reclame voor pampers, dan gaat die rechtstreeks de vuilnisbak in. Maar stuur je mij op dat moment folders over auto’s, dan kruip ik ermee op de zetel en ben ik er een hele avond zoet mee.” Je boodschap, en het moment waarop ze de consument bereikt, moet m.a.w. afgestemd zijn op zijn context: de plaats waar hij zich bevindt, de dingen waarnaar hij op zoek is, zijn gemoedstoestand,…