6 september 2023

Hoe Assutron zijn website voor zich laat werken

Website Assutron

Assutron is een coach in financiële planning en heeft particuliere en ondernemingsklanten in het Waasland en ver daarbuiten. Het kantoor legt zich toe op verzekeringen en vermogensopbouw. In 2020 liet zaakvoerder Gunther Stevelinck de website van het kantoor door Mindsetting in een nieuw kleedje stoppen. Sindsdien is de site veel meer dan een online visitekaartje. Lees hier hoe de website strategisch wordt ingezet om de naambekendheid te vergroten en goede leads te genereren.

Doelstelling 1: aangename user experience

“Ik wilde geen verzekeringsbibliotheek maken van onze website. Hij moest vooral onze professionaliteit en de gastvrije sfeer van ons kantoor uitstralen.” Instructies duidelijk, Gunther! Met maatwerkfotografie en een rustig webdesign creëerden we de juiste look & feel. Ook de webteksten dragen bij tot een aangename gebruikservaring.

website, content marketing assutron

Doelstelling 2: maximaal rendement

Een mooie website: check. Maar hoe laat je die investering maximaal renderen? Gunther: “Daarvoor werkten we met Mindsetting een marketingstrategie uit die focust op content marketing. We brengen geen producten aan de man, maar stellen nuttige informatie ter beschikking en beantwoorden financiële vragen van ons doelpubliek. Ik ben ervan overtuigd dat dit ons helpt om autoriteit op te bouwen, klantentrouw te bevorderen en prospects te overhalen om met Assutron in zee te gaan.”

Website als centrale hub van content marketing

De website vormt de spil van alle communicatie van Assutron, met een communicatieplan dat zich richt op:

  • Zoekmachineoptimalisatie (SEO) en webverkeer via maatwerk landingspagina’s voor specifieke regio’s en zoekwoorden.
  • SEO, leadgeneratie en merkbetrokkenheid via blogs.
  • Merkbekendheid, webverkeer en leadgeneratie via sociale media.
  • Klantbetrokkenheid, webverkeer en leadgeneratie via nieuwsbrieven.

Meetbare resultaten

Wat levert deze content marketing strategie nu op? We detecteren onder meer dat de website steeds beter scoort op zoekopdrachten als ‘VAPZ privé of met vennootschap’ of ‘IPT onroerend goed’. Het zijn thema’s waarrond Assutron graag werkt met zijn klanten. Zowel het aantal impressies als het aantal clicks gaat voor deze zoekopdrachten in stijgende lijn, wat betekent dat de pagina’s van de Assutron-website steeds vaker hoog in de zoekresultaten opduiken, maar vooral ook een stijgend aantal mensen aanspreken om door te klikken en meer te lezen.

Content marketing loont

Assutron wordt online opgemerkt en als autoriteit beschouwd op het vlak van vermogensopbouw en -bescherming. Deze financiële coach haalt op die manier maximaal voordeel uit een consistente content marketing aanpak met de website als centrale hub.  

Wil je graag weten hoe wij van jouw website de spil maken van een rendabele content marketing strategie?

Benieuwd hoe wij content marketing laten werken voor jouw bedrijf?

laten we afspreken