Wil jij nieuwe klanten werven? Of ben je volop bezig een prospectie-actie op poten te zetten? Dan heb je natuurlijk iets nodig waarmee je je bedrijf op een aantrekkelijke manier aan je toekomstige klanten kan voorstellen. Je kan daarvoor een stijlvolle bedrijfsfolder of een krachtige presentatie laten maken. Maar welk van de twee kies je nu het best? Wij sommen de belangrijkste voor- en nadelen voor je op, zodat je keuze sneller gemaakt is.
Interessante pluspunten van een stijlvolle bedrijfsfolder
- Een bedrijfsfolder is gemakkelijk te verspreiden en is perfect voor direct mailing campagnes.
- Het is de ideale manier om te communiceren over je bedrijf en je merkbekendheid op te bouwen. Je kan uitgebreide informatie geven en die ondersteunen met de nodige beelden, zodat de ontvangers meteen een goede indruk van je bedrijf krijgen.
- Een stijlvolle bedrijfsfolder met een doordachte inhoud en opmaak in lijn met je huisstijl geeft je bedrijf geloofwaardigheid en autoriteit.
- Je kan de folder gebruiken en nadien achterlaten tijdens een commercieel gesprek.
- Veel mensen geven nog steeds de voorkeur aan gedrukt materiaal. Een bedrijfsbrochure geeft je klant een tastbaar product, dat ze kunnen vastnemen en doorbladeren.
- Je kan je bedrijfsfolder nadien online als e-book of whitepaper verspreiden.
Vergeet deze minpunten niet
- De verzendkosten van drukwerk liggen vandaag de dag erg hoog en maken de verdeling van je bedrijfsfolder een kostelijke zaak.
- Als je de bedrijfsfolder opstuurt zonder op te volgen, weet je niet wie hem leest.
- Om je bedrijfsfolders te drukken heb je papier nodig en dat is minder ecologisch dan een e-mailing of bedrijfspresentatie.
- Brochures hebben weinig interactieve en dynamische mogelijkheden, die online kanalen en presentaties wel hebben.
Aantrekkelijke voordelen van een professionele bedrijfspresentatie
- Een bedrijfspresentatie zorgt voor een dynamische en creatieve uiteenzetting.
- Een gepersonaliseerd design in lijn met je huisstijl zorgt voor meer overtuigingskracht.
- Een professionele presentatie heeft een sterke verhaallijn die de activiteiten en waarden van je bedrijf gestructureerd vertelt.
- Informatie kan gevarieerd voorgesteld worden via tekst, afbeeldingen, video’s, vormen of audio. Op die manier hou je de aandacht van je publiek gemakkelijker bij de presentatie.
- Dankzij een interactief menu, kan de presentatie voor meerdere doeleinden gebruikt worden. Het is één oplossing voor alle doelgroepen, gebruikers en afdelingen in je bedrijf.
- Een bedrijfspresentatie is gemakkelijk om door te sturen en te delen op platformen zoals SlideShare en socialemediakanalen zoals LinkedIn.
Enkele nadelen waar je rekening mee moet houden
- Je presentatie valt of staat bij de presentator. Je slides kunnen er nog zo goed uitzien, maar als de spreker zonder passie, energie en trots vertelt, komt de inhoud niet over op het publiek.
- Een presentatie vertelt altijd veel over het bedrijf zelf. Je mag echter niet vergeten dat je klanten ook willen weten wat je bedrijf specifiek voor hen kan betekenen.
- Bedrijfspresentaties staan bol van feiten. Om je publiek te blijven boeien, moet je ook voldoende emotie in je slides verwerken.
Je merkt het, over beide mogelijkheden valt wel iets te zeggen. Welke je kiest, hangt dus helemaal af van je doelpubliek, de context en het verhaal dat je wil vertellen.
Weet je niet waar te beginnen?
Samen bekijken we jouw noden en wensen, waarop wij aan de slag gaan om jouw bedrijfsfolder of presentatie te maken.