Nieuwe klanten werven via communicatie: 5 tips om je koude prospecten op te warmen

nieuwe klanten werven via communicatie

Koud prospecteren? Weinigen voelen zich geroepen. En toch kan het best succesvol zijn. Om de kansen op een succesvolle prospectiecampagne te vergroten, warm je best je prospecten wat op vóór je telefoontje. Hoe je dat aanpakt, ontdek je hier.

Door je prospects vooraf al in contact te brengen met je bedrijf, versterk je niet alleen je naambekendheid, maar leg je ook de basis voor een herkenningsmoment. Wanneer je de prospect later belt, heeft hij of zij immers al van je bedrijf gehoord. Zo kom je meteen al een stap dichter bij een afspraak en een bij een nieuwe klant die met u in zee wil gaan!

Je doelgroep vóór je koude call aanspreken, kan op verschillende manieren. We zetten enkele interessante opties voor jou op een rijtje.

1. Adverteer op sociale media om nieuwe klanten te verleiden

Via gerichte advertenties, op maat van je doelgroep, trek je de aandacht van je prospects. In vergelijking met advertenties in vakbladen, lokale krantjes of magazines en commercials op de radio is adverteren op sociale media best budgetvriendelijk. Bovendien bieden advertenties op sociale media je nog een aantal andere voordelen:

  • Je kan je doelgroep nauwgezet afbakenen.
  • Je kiest zelf gedurende welke periode je adverteert.
  • Je kan het bereik makkelijk aflezen en kunt ook nauwkeurig aflezen hoeveel mensen doorklikken op je advertentie.
  • Je kan je advertentie tussentijds aanpassen. Dat is bijvoorbeeld handig als je vastgoedmakelaar bent en enkele panden intussen verkocht zijn.

Opgelet, om succesvol te adverteren moet je rekening houden met een aantal guidelines. Zo is het bijvoorbeeld erg belangrijk om een sterke landingspagina te voorzien waarnaar je kan doorklikken vanuit de advertentie. En vergeet ook zeker geen concrete call to action aan je advertentie toe te voegen!

2. Meng je in LinkedIn-groepen

LinkedIn telt ongetwijfeld groepen gelinkt aan jouw sector, waarin je ook heel wat potentiële klanten terugvindt. Meng je in de discussies en voeg waardevolle content toe aan topics. Denk bijvoorbeeld aan concrete tips, een e-book, antwoorden op vragen, … Zo leren geïnteresseerden je bedrijf kennen.

3. Publiceer boeiende blogartikels

Blogartikels zorgen ervoor dat je website relevante bezoekers over de vloer krijgt én makkelijker opgepikt wordt door zoekmachines. Je profileert je als een specialist in je vak, zorgt regelmatig voor boeiende content op je site en genereert leads van potentiële klanten. Een must-do dus.

4. Creëer unieke videocontent

Video is meer dan ooit hot. Met dynamische, leuke video content kan je je doelgroep snel en makkelijk bereiken. Het hoeft ook niet meteen om een corporate video van enkele minuten te gaan. Lean en mean werkt het best: korte, opvallende video’s om je bedrijf in de kijker te zetten.

5. Stuur eens een papieren mailing

Online is snel, budgetvriendelijk … maar soms ook vluchtig. Daarom heeft een papieren mailingactie nog steeds zijn plaats in het marketing- en communicatielandschap. Een mailing op papier geeft je de kans om echt origineel uit de hoek te komen, inclusief de omslag. Want daar precies maak je het verschil: het is cruciaal om de nieuwsgierigheid van je prospect te prikkelen. Je rendement is nul als je mailing meteen in de vuilnisbak verdwijnt.

Ben je overtuigd van de meerwaarde om je koude prospecten vooraf op te warmen? Maar wil je graag begeleid worden door een professional?

Benieuwd hoe wij content marketing laten werken voor jouw bedrijf?

laten we afspreken