← Ga terug


Wat we leerden in 10 jaar Mindsetting

Dit bericht werd geplaatst door in op .

Het verhaal van Mindsetting begon met het idee dat een communicatiebureau voor de verzekeringssector wel eens hét gat in de markt kon zijn. En dat bleek te kloppen. Nu zijn we 10 jaar verder en kijken we trots terug op onze groei, onze projecten, onze klanten en niet het minst op de zaken die we de afgelopen 10 jaar geleerd hebben.

10 jaar Mindsetting

1. Samenwerken met freelancers en vaste medewerkers

Mindsetting werkte eerst met freelancers en nu met vaste medewerkers. Beiden vragen een specifieke aanpak en geven een eigen dynamiek aan je bedrijf. De keuze voor vaste medewerkers was een van de grootste stappen die we als bedrijf gezet hebben en leerde ons veel over 1. het selecteren van de juiste mensen (gelukt!), 2. het begeleiden van medewerkers (boeiend) en 3. het opzetten van een goede bedrijfsorganisatie (lukt steeds beter).

2. Deadlines respecteren én relativeren

In communicatie en marketing zijn deadlines strak en worden ze steeds strakker. Al 10 jaar organiseren we ons flexibel om die deadlines te halen. Maar we hebben ook geleerd dat niet alles altijd topprioriteit kan zijn en dat je soms moet zeggen dat iets niet goed gedaan kan worden op een te korte termijn. Onze klanten een beetje opvoeden dus…

3. Eigen marketing en netwerk verzorgen

Ons bedrijf startte met een voorsprong, namelijk ons brede netwerk in de verzekeringssector. Gaandeweg leerden we echter ook om onze diensten in andere sectoren aan de man te brengen, onder meer via onze sociale media, deze blog en uitgebreide netwerking in BNI.

4. Goed omringen

Elk (startend) bedrijf neemt soms foute beslissingen of stoot af en toe op problemen. Dat was bij Mindsetting niet anders. We hebben geleerd ons te omringen met boekhouders, advocaten en gespecialiseerde leveranciers en advies te vragen in domeinen waarin we zelf niet thuis zijn.

5. Werk en privé combineren

Een moeilijke, ook (of misschien vooral) voor mensen met een eigen zaak. Het lukt de ene dag al beter dan de andere. De kinderen herkennen de naam van onze klanten, horen over onze beslommeringen, weten dat het soms ontzettend druk kan zijn (die deadlines ook) en kunnen ondertussen muisstil zijn als we een telefoontje voor de zaak krijgen. Dit stukje gaat daarover en zette ik 4 jaar geleden al op onze blog 😉

Mindsetting leerde de afgelopen jaren ook heel wat bij over onze actiedomeinen en volgde de evoluties op de voet.

The following two tabs change content below.

Veerle

Met meer dan een decennium redactionele ervaring mag Veerle zich ondertussen een ervaren rot in het vak noemen. Ze voelt uw boodschap perfect aan en vertaalt ze in een pakkende tekst.

Latest posts by Veerle (see all)

1 reactie op “Wat we leerden in 10 jaar Mindsetting

  1. Content Marketing

    Wat wij vooral leerden de voorbije jaren is dat er nog heel wat werk aan de winkel is voor content marketeers (uitdaging! goed nieuws dus!). Heel wat bedrijven denken aan content marketing te doen, maar beschouwen hun promotionele boodschappen ten onrechte als “content”. Ze vertrekken nog te weinig vanuit de behoeften van de klant. Gigantische uitdaging voor de komende jaren dus nog.

    Reply

Laat een bericht achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *