Category Archives: social media

Oproep: meer ceo’s op Twitter!

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , , op .

‘Slechts 16% van de ceo’s is aanwezig op social media’. Dat blijkt uit een rondvraag van IBM bij 1.709 ceo’s wereldwijd. Verrassend vinden wij dit cijfer niet: bijna dagelijks vertellen managers ons: ‘Facebook en Twitter, da’s niet voor mij’. Nochtans…

Het IBM-onderzoek beweert dat een bedrijf met een ‘asociaal’ management – een management dat social media negeert of weert – op termijn aan concurrentiekracht verliest. Moderne organisaties spelen flexibel en creatief in op signalen van klanten en werknemers, waardoor ze vernieuwend voor de dag komen. Dat vereist openheid, persoonlijk initiatief en samenwerking en social media zijn ideale platformen om die transparantie en cocreatie te faciliteren. Maar als de ceo en zijn management er eerder huiverachtig tegenover staan, zet dit een rem op het volwaardige gebruik van social media binnen het bedrijf.

Makelaar met digitale présence

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , , , , , , op .

Neen, Mindsetting heeft de website niet gemaakt. En neen, ook de blog is niet van onze hand (had gekund, want wij zouden – denk ik – op dezelfde golflengte zitten).Toch wil ik hier graag de online présence van Advieskantoor Kockaerts prijzen. Omdat een bloggende verzekeringsmakelaar, met een frisse en overzichtelijke website bovendien, nog altijd eerder uitzondering dan regel is.

Social media

Het was op LinkedIn dat de blogberichten van André Kockaerts me voor het eerst opvielen. Want dat heeft deze makelaar goed begrepen: je kan wel bloggen, maar je moet er ook voor zorgen dat iemand je teksten leest. En dan zijn social media ideaal om een publiek op te bouwen.