Category Archives: Twitter

Doe-het-zelf op social media

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , , , , op .

Af en toe kom je ze tegen: kleine bedrijven die via social media spontaan, goed en succesvol communiceren. En al spreekt het tegen onze winkel: zo’n doe-het-zelf communicatie vinden wij leuk om te zien. Meer zelfs, grote bedrijven kunnen er nog wat van leren. Lees hier wat precies…

Meestal leggen we samen met onze klanten een social media-communicatietraject van jaren af. Maar af en toe is er eentje bij die aan een zetje genoeg heeft om daarna de communicatie op social media zelf in handen te nemen. In kleine bedrijven gebeurt dat vaak uit noodzaak, omdat de middelen nu eenmaal beperkt zijn. Maar de resultaten zijn soms verrassend goed.

Oproep: meer ceo’s op Twitter!

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , , op .

‘Slechts 16% van de ceo’s is aanwezig op social media’. Dat blijkt uit een rondvraag van IBM bij 1.709 ceo’s wereldwijd. Verrassend vinden wij dit cijfer niet: bijna dagelijks vertellen managers ons: ‘Facebook en Twitter, da’s niet voor mij’. Nochtans…

Het IBM-onderzoek beweert dat een bedrijf met een ‘asociaal’ management – een management dat social media negeert of weert – op termijn aan concurrentiekracht verliest. Moderne organisaties spelen flexibel en creatief in op signalen van klanten en werknemers, waardoor ze vernieuwend voor de dag komen. Dat vereist openheid, persoonlijk initiatief en samenwerking en social media zijn ideale platformen om die transparantie en cocreatie te faciliteren. Maar als de ceo en zijn management er eerder huiverachtig tegenover staan, zet dit een rem op het volwaardige gebruik van social media binnen het bedrijf.