Category Archives: LinkedIn

Blog jij al via LinkedIn?

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , , op .

Naast korte updates kan je nu op LinkedIn eveneens lange berichten posten. Ook mensen buiten je netwerk krijgen die artikels te zien. Bovendien verdwijnen je posts niet zomaar in je tijdlijn, maar komen ze netjes in je persoonlijke profiel te staan. Het is een beetje zoals bloggen, maar dan meteen voor een groot publiek. Lees hier meer over de voor- en nadelen van de long-form posts op LinkedIn.

Tot voor kort konden alleen zogenoemde influencers langere berichten (of long-form posts) publiceren op LinkedIn. Maar geleidelijk aan stelt het sociaalnetwerk deze tool ter beschikking van alle personen met een LinkedIn-account. Als je een potloodje in je statusupdate-veld ziet verschijnen, is het zo ver en kan ook jij via goedgeschreven artikels je expertise tonen.

Oproep: meer ceo’s op Twitter!

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , , op .

‘Slechts 16% van de ceo’s is aanwezig op social media’. Dat blijkt uit een rondvraag van IBM bij 1.709 ceo’s wereldwijd. Verrassend vinden wij dit cijfer niet: bijna dagelijks vertellen managers ons: ‘Facebook en Twitter, da’s niet voor mij’. Nochtans…

Het IBM-onderzoek beweert dat een bedrijf met een ‘asociaal’ management – een management dat social media negeert of weert – op termijn aan concurrentiekracht verliest. Moderne organisaties spelen flexibel en creatief in op signalen van klanten en werknemers, waardoor ze vernieuwend voor de dag komen. Dat vereist openheid, persoonlijk initiatief en samenwerking en social media zijn ideale platformen om die transparantie en cocreatie te faciliteren. Maar als de ceo en zijn management er eerder huiverachtig tegenover staan, zet dit een rem op het volwaardige gebruik van social media binnen het bedrijf.