← Ga terug


Content marketing: hoe doe je dat?

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , op .

Content marketing is het nieuwe codewoord. Een traditionele advertentie in de streekkrant of een reclamefilmpje op tv hebben immers steeds minder effect op de consument. En dus moet je als bedrijf alternatieven aanboren zoals content marketing. Daarbij creëer je waardevolle informatie voor je prospects en klanten. Maar hoe doe je dat als (klein) bedrijf?

Wat is content marketing

Het Content Marketing Institute omschrijft content marketing als een marketingtechniek die erin bestaat om waardevolle, relevante en samenhangende content te creëren en te verspreiden en zo een bepaald publiek aan te trekken en het tot een winstgevende actie aan te zetten.

Waar haal je content?

Dat is misschien wel de belangrijkste vraag: ‘waar haal je de content vandaan?’ Heb je als (klein) bedrijf eigenlijk wel iets te vertellen? Zeker wel!

Een tip: zoek het vooral niet te ver.

Klanten

Neem nu je klanten…

  • Welke vragen stellen ze het meest?
  • Welke opleiding volgden ze in jouw bedrijf?
  • Hoe gebruiken zij jouw product of service?
  • Welk nieuws hebben ze te vertellen?

Met deze input kan je aan de slag. Geef je klanten het antwoord op die veelgestelde vraag: op je website of blog, in een nieuwsbrief, in een filmpje,… Zet de presentatie die je tijdens een opleiding gebruikte op SlideShare en deel ze via social media. Post een foto van je klant op jouw Facebook-pagina of laat zijn testimonial op je website verschijnen.

Medewerkers

En dan je medewerkers, nog zo’n ongelofelijke inspiratiebron.

  • Laat je experten aan het woord.
  • Stel de mensen van je callcenter voor op een originele manier.
  • Gun klanten en prospecten een blik achter de schermen.

Kortom, geef je bedrijf een gezicht. Dat is – zeker in de people’s business van B2B – heel belangrijk.

Externe content

Kijk voor inspiratie ook eens rond in je sector en die van je klanten.

  • Een recente studie.
  • Een nieuwe regelgeving met (on)rechtstreekse gevolgen voor je klanten.
  • Een interessante website.

Gebruik die informatie, geef er je mening over. Het bewijst dat je verder kijkt dan de muren van je eigen onderneming en dat je op de hoogte bent van wat er gebeurt in je sector en in de interessesfeer van je klanten.

Content recycleren

Zodra je enkele sterke contentideeën bijeengesprokkeld hebt, is het niet de bedoeling om die na 1 communicatie alweer in de prullenbak te gooien. Dat is zonde van de tijd die je erin gestopt hebt.

Goede content kan je gelukkig op een slimme manier ‘recycleren’.

Hoe recycleer je content?

Content verspreiden en recycleren is niet zo moeilijk. Een case die je op je website zet, kan je ook in een nieuwsbrief en op Facebook gebruiken. Over een studiedag die je organiseert, kan je voor- en achteraf communiceren op je website, social media, SlideShare en YouTube. Deze presentatie zet de mogelijkheden op een rijtje. Voeg er gerust ook social media zoals Facebook, YouTube, Twitter en LinkedIn aan toe voor een nog grotere reikwijdte.

TIP: een content agenda biedt je een mooi overzicht en een goede leidraad voor de juiste content mix en spread.

Meer tips nodig voor een goed content marketing plan? Bel of mail ons gerust: 0476/93 29 13 – info@mindsetting.be

Bronnen:

What is content marketing? – Content Marketing Institute

Wie doet aan content marketing en waarom? – Content Marketing Infographic

The following two tabs change content below.

Veerle

Met meer dan een decennium redactionele ervaring mag Veerle zich ondertussen een ervaren rot in het vak noemen. Ze voelt uw boodschap perfect aan en vertaalt ze in een pakkende tekst.

Latest posts by Veerle (see all)

Laat een bericht achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *