← Ga terug


De prijs van een idee

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , op .

Onlangs borrelde op kantoor een lichte frustratie op (ja, dat gebeurt ook bij ons wel eens). Het zit zo…

De zaakvoerder van een klein bedrijf vindt ons via onze website en toont zich geïnteresseerd. Er volgt een kennismaking en ook een tweede gesprek waarin hij ons vraagt wat wij concreet voor zijn kantoor kunnen betekenen. We geven enkele ideeën prijs, maar ook weer niet te veel (dat hebben we ondertussen wel geleerd). Opnieuw veel interesse… om uiteindelijk te horen te krijgen dat de kmo toch maar met iemand anders in zee gaat.

Telkens zoiets gebeurt (gelukkig niet zo vaak), vragen we ons af of we niet beter meteen op onze eerste ideeën en tips al een prijs plakken? Het dilemma is dan:

  • neen, omdat onze huidige aanpak al heel vaak potentiële klanten overtuigd heeft en nu eenmaal hoort bij het commerciële proces. Bestaande klanten geven we trouwens met plezier (gratis) communicatietips.

versus

  • Ja, want het is niet leuk (noch rendabel) als iemand anders uiteindelijk je ideeën gaat uitwerken.

Worstelen jullie hier ook soms mee, en zo ja, hoe pakken jullie dit aan?

The following two tabs change content below.

Veerle

Met meer dan een decennium redactionele ervaring mag Veerle zich ondertussen een ervaren rot in het vak noemen. Ze voelt uw boodschap perfect aan en vertaalt ze in een pakkende tekst.

Latest posts by Veerle (see all)

Laat een bericht achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *