← Ga terug


Gebruik goede foto’s in je bedrijfscommunicatie

Dit bericht werd geplaatst door op .

Een interviewee op dreef maalt niet om wat extra vragen en uitweidingen. Maar als daarna de fotograaf aan de slag moet voor sfeerbeelden en een covershoot, realiseert de man of vrouw zich dat hij langer dan verwacht aan het woord was en heeft hij nog amper tijd over voor de foto’s. Een gemiste kans…

Een klant bereidt minutieus zijn nieuwe website voor. Samen met ons bespreekt hij elk detail: look & feel, navigatie, zoekmachineoptimalisatie en teksten. Hij laat niets aan het toeval over. Tot hij ons doodleuk vertelt dat hij voor de finishing touch zelf wel wat foto’s van zijn kantoor zal maken. Doodjammer…

Begrijp mij niet verkeerd: een amateurfoto – al dan niet genomen met een smartphone – heeft zeker zijn charme (ik ben zelf een fervent Instagrammer). In bepaalde gevallen past zo’n smartphonekiekje ook in je bedrijfscommunicatie, op sociale media bijvoorbeeld of à la limite in een fotodagboek op papier. Maar er zijn drie redenen waarom je voor al je andere bedrijfscommunicatie toch beter professionele foto’s gebruikt.

1. Een professionele foto toont dat je oog hebt voor detail en dat je trots bent op je bedrijf en je werk. Een professionele foto straalt met andere woorden… professionaliteit uit.

2. Een professionele foto is meer dan de som van technische instellingen. Hij heeft ook inhoud en vertelt een verhaal dat bij je bedrijf en je doelgroep past. Hij onderscheidt je van de concurrentie.

3. Een professionele foto of fotoreeks is een goede investering. Dankzij de technische kwaliteit kun je de foto’s in heel wat communicatie-uitingen gebruiken, zowel online als op papier.

Denk je aan een nieuwe website, corporate brochure of projectfolder? Reserveer dan ook een deel van je budget én je tijd voor professionele fotografie. Op zoek naar een goede fotograaf? Bel naar 0476/93 29 13 of mail ons.

The following two tabs change content below.

Veerle

Met meer dan een decennium redactionele ervaring mag Veerle zich ondertussen een ervaren rot in het vak noemen. Ze voelt uw boodschap perfect aan en vertaalt ze in een pakkende tekst.

Latest posts by Veerle (see all)

Laat een bericht achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *