← Ga terug


Content voor event

Dit bericht werd geplaatst door in , en getagd met , , , , , op .

Een hele rits sprekers en een belangrijke boodschap over een brand switch en corporate identity… Hoe organiseer je met deze ingrediënten een boeiend event; een mix van sterke content en leuk entertainment?

Dat was de vraag waarmee Inter Partner Assistance een tijd geleden bij Mindsetting aanklopte. Het bedrijf wou samen met de medewerkers de brand switch naar AXA Assistance op gepaste wijze vieren.

Pascale Cox“In het kader van onze brand switch naar AXA Assistance werd mij in december 2013 gevraagd om op 10 juni 2014 een internal event te organiseren”, vertelt Pascale Cox, Marketing & Communication Manager bij AXA Assistance Benelux. “Het evenement moest aan een aantal voorwaarden voldoen:

 

 

– alle medewerkers betrekken en hen effectief aanspreken;

– geen ex-cathedra uiteenzetting;

– overdracht van onze nieuwe corporate identity (missie, visie, ambitie & waarden);

– attractief showelement, afwisseling van begeesterende speeches & visuele aspecten;

– gestoeld op ons principe ‘met een hoek af’.

Samenhangende content – sterke speeches

Voor de storyline en praktische organisatie werkte AXA Assistance samen met BBDO Live. Mindsetting zorgde voor een content flow waarin maar liefst tien sprekers een samenhangend verhaal vertelden dat alle essentiële informatie over de brand switch en de corporate identity bevatte.

“Mindsetting is al jaren een vaste partner van AXA Assistance en intussen kind aan huis. Veerle werd van bij de allereerste brainstorming betrokken en werkte op basis van onze input de volledige content structuur uit: de teaser-uitnodiging in de vorm van een postkaart, de officiële uitnodiging, de pop-ups op het intranet, de speeches van de 10 sprekers – sommige in interviewstijl, andere in dialoogvorm -, de keynotes op de slides en de bindteksten. We gebruikten foto’s uit de oude doos in een mooie slideshow en met een interactieve quiz testten we de parate kennis van onze medewerkers over hun bedrijf. Dat zorgde meteen voor animo in de zaal.”

De intensieve samenwerking tussen AXA Assistance, BBDO Live en Mindsetting leverde een geslaagd event op, waarover AXA Assistance zeer tevreden was. Pascale Cox: “Het resultaat mocht er zijn. Mindsetting hielp ons om het verloop van het event scherp te stellen en zorgde voor een mooie rode draad doorheen de verschillende speeches. Die uiteenzettingen waren trouwens prachtige staaltjes van storytelling, die onze medewerkers van begin tot einde begeesterd hebben.”

“Txs nogmaals aan Mindsetting en Veerle voor de fijne samenwerking tijdens dit strategisch heel belangrijke project voor AXA Assistance Benelux!”

 

 

The following two tabs change content below.

Veerle

Met meer dan een decennium redactionele ervaring mag Veerle zich ondertussen een ervaren rot in het vak noemen. Ze voelt uw boodschap perfect aan en vertaalt ze in een pakkende tekst.

Latest posts by Veerle (see all)

Laat een bericht achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *