← Ga terug


Leve de witruimte! (of zwart of rood, maakt niet uit)

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , , , op .

“Hier kan nog een tekstje of een foto bij, anders is het blad zo leeg…” We horen het als grafisch vormgever maar al te vaak. Alsof witruimte verspilling is. Maar dat is het dus absoluut niet!

witruimte in lay-out zorgt voor bladspanning

witruime

Met een extra foto, tekst of kaderstukje is een blad dan wel meer gevuld, mooier en duidelijker wordt het er niet op.

Bewust ruimte laten in de vormgeving van een magazine, folder en zelfs website heeft alleen maar voordelen.
Net die ‘verloren’ ruimte geeft meer kracht aan wat er wel staat. Tegelijk vormt de witruimte ook een leidraad doorheen het verhaal. Actieve (wit)ruimte leidt de lezer van de titel, naar de kern, naar de conclusie. Zonder dat hij zelf aanknopingspunten moet zoeken.

Moraal van het verhaal:
pomp je bladspiegel niet vol met tekst en beeld, maar laat de ruimte spreken.
Uiteindelijk wil je toch dat je boodschap gelezen wordt?

The following two tabs change content below.

John Lammertijn

John is de creatieve duizendpoot van het bedrijf. Hij zoekt en vindt frisse ideeën en concepten die je klanten echt raken. Zijn lange ervaring in de reclame- en marketingsector zet hij graag voor je in.

Latest posts by John Lammertijn (see all)

Laat een bericht achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *