Category Archives: M-copy

5 tips voor een goed persbericht

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , op .

Waarom zou een journalist het persbericht van jouw bedrijf oppikken? Omdat het nieuwswaarde heeft? Misschien… In de praktijk blijkt er net iets meer nodig om de aandacht te trekken en vast te houden. Bied de journalist je nieuws aan op een schoteltje: zorg voor een aantrekkelijke, kwaliteitsvolle en hapklare tekst.

De titel: amuse-gueule

Schrijf een titel als een krantenkop, zodat hij de aandacht trekt en zin geeft in meer.

Meteen over naar het hoofdgerecht

persberichtKom na de titel meteen ter zake en presenteer onmiddellijk één – je grootste – nieuwsfeit. Begin dus niet met een uitvoerige voorstelling van je bedrijf of een hele voorgeschiedenis, want dan verdwijnt al gauw de appetijt en komt de journalist niet meer toe aan de kern van de zaak.

Vijf trends in copywriting

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , , , , op .

Aan het begin van elk nieuw jaar verschijnen de lijstjes met grafische trends. Maar is ook copywriting aan tendensen onderhevig, vroeg ik mij af. We gingen op zoek en vonden deze vijf trends in copywriting.

Copy wordt veelzijdiger

vijf trends in copywritingDe moderne copywriter/tekstschrijver is van veel markten thuis. Hij moet even duidelijk kunnen schrijven in lange artikels als in 140 karakters. Visuele media als YouTube, Vine en Vimeo worden steeds belangrijker, dus wordt van de copywriter ook verwacht dat hij verhaallijnen en scripts schrijft.